ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Έκθεση ζωγραφικής - Βιντεο-εγκατάσταση
M E T A B A Σ Ε Ι Σ
της Ιωάννας Ασσάνη/ Επιμέλεια: Εμμανουήλ Μαυρομμάτης
...
Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης/Αίθουσα Αλλατίνη-Ντασώ
24 Σεπτεμβρίου – 9 Οκτωβρίου 2015
Εγκαίνια: Πέμπτη 24/09 ώρα 20.30
Το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, ως μορφωτικός και πολιτιστικός οργανισμός, είναι, έως και σήμερα, ένα από τα σημαντικότερα πολιτιστικά κέντρα της πόλης μας. Καλλιεργώντας και στηρίζοντας το ερευνητικό και διδακτικό έργο γίνεται συχνά σταθμός σε μια κοινωνία που το γνωστικό της κομμάτι τροφοδοτείται διαρκώς και επανατροφοδοτεί τα πνευματικά στοιχεία του τόπου. Ως ανταποκριτής ενός άλλου τρόπου ζωής και διαφορετικής κουλτούρας, η οποία πηγάζει από μια χώρα με επίσης πλούσιο καλλιτεχνικό και πολιτιστικό παρελθόν, το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσ/νίκης γίνεται σταθερό σημείο αναφοράς που δημιουργεί μιαν αμφίδρομη με την ξένια χώρα, πορεία.
Το κτίριο μετατρέπεται καθημερινά σε «ζωντανό» οργανισμό που άλλοτε πάλλεται ενεργός και δραστήριος και άλλοτε παραμένει υπομονετικά σιωπηλός. Συμβάντα που μένουν να διαγράφουν την ιστορία τους στο χρόνο, στιγμές που καταγράφονται στους τοίχους, στις αίθουσες, στα περάσματα του κτιρίου μετατρέπονται σε χρονικές διαδρομές, σε καλλιτεχνικά αποτυπώματα. Στο έργο μου 'Μεταβάσεις' καταγράφω εικαστικά κάθε εσωτερικό παλμό με την μορφή ενός συνεχούς οπτικού παρόντος, μετατρέποντας το χώρο σε χρονικό μάρτυρα της ιδιότητάς του.
Η εγκατάσταση έχει ως θέμα την απεικόνηση της σχεδιαστικής πολυδομικότητας των κεντρικών, εσωτερικών θέσεων του κτιρίου και της οπτικής καταγραφής της εσωτερικής του κινητικότητας. Η ιδέα πηγάζει από την ανάγκη να επαναχαρακτηριστούν τα κτίρια από στατικοί, περιοριστικοί χώροι σε ενεργούς, ανοιχτούς οργανισμούς που διαρκώς μεταβάλλονται από τις ανθρώπινες δράσεις. Ως τόπος σημειωτικός το κτίριο δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο ενδιάμεσος σταθμός των διαρκώς μετακινούμενων ανθρώπων -αυτών που θέλουν να επικοινωνήσουν, να ανταλλάξουν, να γνωρίσουν, να προσφέρουν, να οργανώσουν, να ολοκληρώσουν τις προσωπικές τους διαδρομές.
Τα κτίρια γίνονται οι στάσεις, τα σημεία αναφοράς, οι φωλιές μιας αέναα επαναλαμβανόμενης, αλληλοεπίδρασης. H εγκατάσταση « Μεταβάσεις » γίνεται ο εικαστικός τους προσδιορισμός.
Ιωάννα Ασσάνη
Εικαστικός
Με την έκθεση και την εγκατάσταση της Ιωάννας Ασσάνη, το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά τη δέσμευσή του στο χώρο της σύγχρονης καλλιτεχνικής έκφρασης. Μια δέσμευση που είναι πλέον μέρος της ταυτότητάς του, όπως αποδεικνύεται με την πλούσια συλλογή έργων τέχνης, Ελλήνων και Γάλλων καλλιτεχνών που έχει από το 1989 δημιουργήσει.
Το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης υπενθυμίζει τη στήριξή του στην καλλιτεχνική δημιουργία και υπογραμμίζει ότι προτίθεται να παραμείνει ένας ανοιχτός και φιλόξενος χώρος για τους καλλιτέχνες της Βόρειας Ελλάδας.
Christophe Le Rigoleur
Γενικός Πρόξενος της Γαλλίας
Διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης
|
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ιωάννα Ασσάνη
Ο Εμμανουήλ Μαυρομμάτης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1935. Είναι Ομότιμος Καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Σπούδασε στη Γαλλία με υποτροφία του γαλλικού κράτους. Σπουδές: Licence ès Lettres, Maîtrise à Quatre Certificats Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Licence ès Lettres, Maîtrise, DEA, Αρχαιολογίας και Ιστορίας Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Παρισιού-Σορβόννη ΙV. Απόφοιτος Μουσειολογίας της Σχολής του Λούβρου. Διδάκτωρ της Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. 1985-2002, καθηγητής Ιστορίας της Νεότερης και της Σύγχρονης Τέχνης στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. 1980 και 1988, Εθνικός Eπίτροπος της Ελλάδας στη Biennale της Βενετίας, 1977 και 1981 Εθνικός επίτροπος της Ελλάδας στην Biennale του Παρισιού και 1998, στην Biennale της Αλεξάνδρειας. Έχει οργανώσει ένα μεγάλο αριθμό από εκθέσεις σύγχρονης ελληνικής και ευρωπαϊκής τέχνης στην Ελλάδα και στη Γαλλία και έχει δημοσιεύσει άρθρα σε ελληνικά και γαλλικά περιοδικά και καταλόγους εκθέσεων. Επιλογή από βιβλία: Η χαρακτική και η ζωγραφική του Δημήτρη Γαλάνη, Αθήνα, 1983. Μορφοπλαστικές και τεχνικές αναζητήσεις της ελληνικής χαρακτικής, 1882-1982, Δημοτική Πινακοθήκη Ρόδου, Ρόδος, 1983. Τα προλεγόμενα της ανάλυσης. Συστήματα σύγχρονης τέχνης, εκδόσεις Παρατηρητής, 1993, Θεσσαλονίκη. Christian Jaccard, Institut Français de Thessalonique, Mission Laïque Française, A.F.A.A 1994, Thessalonique, τρίγλωσση έκδοση. Analysis and Construction. Systems of Contemporary Art, Paratiritis Edition, Thessaloniki, 2001. Peter Halley, Paintings 1995-2005, Galerie Xippas, Athens, 2006, (Emmanuel Mavrommatis, "Notes d’Introduction au Projet de Peter Halley", "Introductory Notes on Peter Halley’s Project"). Το 1992 τιμήθηκε από το γαλλικό Υπουργείο Πολιτισμού με το παράσημο του Chevalier des Arts et des Lettres. Είναι μέλος και Πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Τέχνης AICA και μέλος της Association Française des Critiques d’Art, AICA, της Ελληνικής Εταιρείας Αισθητικής, της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης, του Ελληνικού Τμήματος του International Council of Museums ICOM, της International Association for Aesthetics, και της International Association for Greek Philosophy. Είναι μέλος της Association Amitiés Internationales André Malraux και Επίτιμο Μέλος του υπό ίδρυση Μουσείου Ελληνικής Χαρακτικής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου